MoreProfit haal(t) meer resultaat uit gedrag!

Winnen in verkoop met 'Big Data'

Hoe goed rapporteren verkopers belangrijke marktinformatie?  Een interessante vraag om mee te starten: "Weet of meet de verkoopdirecteur de informatie die in de verkoopbezoekverslagen staat geschreven?" Meten is namelijk weten, gissen is missen en gokken is dokken! ‘BIG DATA’ is het toverwoord in sales en marketing om de concurrentie voor te blijven. Big Data betekent gewoon veel gegevens, veel cijfers, grafieken en feiten. We zijn in staat steeds meer te weten en te meten. Dat is prachtig, alleen hoe komen we aan relevante data? Het gaat er om, dat verkopers bezoekverslagen maken en wat je met deze klant- en  marktinformatie kunt bereiken.

Voorsprong in Sales

Sell View maakt van verkoopbezoekverslagen op eenvoudige manier relevante date en geeft je daarmee de kans op een enorme voorsprong in sales en marketing.

Organiseer je verkoopinformatie

Sell View is een app die vragen en antwoorden omrekent naar data, verkoopcijfers, -overzichten en -grafieken. Je hoeft dus niet meer alle verkoopbezoekverslagen door te lezen. Nee, je krijgt als directeur alle informatie uit de bezoekverslagen overzichtelijk voor je in een dashboard en je verkoop en marketing 'Big Data' staat klaar uitgewerkt in Excel. Sell View kun je desgewenst koppelen aan bijna elk ERP of CRM-systeem. Alle cijfers en rapporten overzichtelijk georganiseerd.

SELL VIEW DASHBOARD

SellView 'de App!'

Sell View is ‘de App!’ waarmee de verkoper binnen ‘TWEE MINUTEN’ altijd goed bezoekverslag maakt en beschikt over waardevolle verkoop- en marktinformatie. De app die alle verkoopvragen en antwoorden verzameld en omrekent naar verkoop-, concurrentie- en marktinformatie. Je hoeft dus niet meer stapels bezoekverslagen door te lezen. Nee, je krijgt als directeur alle verkoopinformatie voor je in een  dashboard en overzichtelijk georganiseerd in een Excel. Sell View is een stand-alone applicatie die desgewenst op onderdelen gekoppeld kan worden met het CRM.

Big Data: bezoekverslagen in Excel

 1. Filteren op verkoper

Alle informatie uit bezoekverslagen overzichtelijk georganiseerd om je sales(processen) en marketing verder te optimaliseren. Vergelijk verkopers met verkopers. Hoe efficiënt en effectief zijn de verkopers in hun verkoopgesprekken? Zijn er sell, up- en cross sell kansen. Wat zijn de bezoekredenen en hoe staat het met opvolgacties? Zijn beslissers en beinvloeders wel in kaart gebracht? Wat is de contractduur van de huidige leverancier. Is de concurrentie in beeld en wie is de concurrentie? Waar, waarom en op welke onderdelen winnen of verliezen we het van de concurrentie? etc. etc.

Op koers met 'Big Data'

Veranderen op basis van feiten of buikgevoel? Ook bij BIG DATA is het essentieel om de onzin van de waardevolle informatie te scheiden alvorens voor koers te wijzigen. Veranderen met de zekerheid van succes doe je op basis van feiten en goede onderbouwing.

2. Filteren op (potentiële) klanten

Vergelijk (potentiële) klanten met (potentiële)klanten. Vergelijk verkopers met verkopers. Vergelijk omzet met omzet en stuur op sell, up- en cross sell kansen.

Van subjectief naar objectief

Big Data is in feite niets meer of minder dan gebruikmaken van alle bestaande of nieuwe informatie. Hoe meer informatie beschikbaar is, des te objectiever kunnen organisaties op de markt inspelen en voorspellen waar de kansen liggen. Trends, klantbehoeften koopmotieven, bezwaren en het functioneren van bedrijfsonderdelen kunnen helder zichtbaar gemaakt worden. Met die informatie kunnen organisaties echt beslissingen uitrekenen en onderbouwen, in plaats van veelal op basis van subjectief buikgevoel te beslissen.

3. Filteren op oorzaak en gevolg ‘Question’

Wat zijn deal makers en wat zijn deal breakers? Meet op onderdelen de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van je eigen organisatie en de concurrentie. Ontdek (markt)trends en word nog succesvoller in je sales en marktbenadering.

3a. Voorbeeld ‘Question’ in Sell View

  • Bezoekreden
  • Aantal FTE
  • Branches
  • Besproken diensten of producten
  • Omzetvolume
  • Koopmotieven
  • Bezwaren
  • Deal makers
  • Deal breakers
  • Concurrentie
  • Opvolgacties
  • Verliesreden
  • Etc

4. Filteren op oorzaak en gevolg ‘Answer’

Waarop worden deals gewonnen of verloren? Vergelijk de successen met de verliezen. Statistieken en absolute getallen van alle onderdelen waarop je deals wint of verliest.

Sell View 'de App' voor bezoekverslagen

Sell View is ‘de App!’ waarmee je een altijd goed verkoopbezoekverslag maakt binnen 'TWEE MINUTEN' en beschikt over waardevolle verkoop- en marktinformatie. Ontdek de "Big Data' mogelijkheden met www.sellview.nl. Wilt u meer weten over 'Big Data' en bezoekrapportage? Laat je gegevens achter.

Naam*
E-mail
Telefoonnummer