MoreProfit haal(t) meer resultaat uit gedrag!

Verkoopoverleg-verkoopvergadering

Kies voor een resultaatgericht verkoopoverleg. Veel bedrijven hebben de afgelopen jaren al ondervonden dat data verzamelen essentieel is. Deze trend zal zich volgens de voorspellingen sterk doorzetten. In de toekomst zullen steeds meer organisaties hun strategie en beslissingen baseren op feitelijke data. Management platformen, data-tools en data-analisten gaan op grote schaal worden ingezet om waardevolle gegevens binnen te halen, te analyseren en om te zetten tot gewenste resultaten.

Verkoopvergadering & data

Data is niet alleen belangrijk in marketing, maar gaat dus ook een steeds sterkere rol spelen in verkoop en in verkoopvergaderingen. Veel organisaties weten dat ze ‘iets’ met die data moeten doen en zijn zich ervan bewust dat de waarde in die data zit. Tegelijkertijd worstelt men met de vraag hoe deze waarde hieruit te halen en zo de kansen te pakken om hun organisatie meer “data-driven” te maken.

Gericht verkoopoverleg

In de toekomst gaan er mooie veranderingen plaatsvinden op het gebied van het verkoopoverleg. Zo zullen nieuwe technologieën en software nog meer hun intrede doen. Automatisering en analyses zullen ervoor zorgen dat het niet data versus sales wordt, maar sales én data hand in hand gaan. Hierdoor zal er ook meer werkgelegenheid ontstaan. Sales zal meer gerichter en weloverwogen te werk gaan. Hierdoor zal de tijdverspilling aan email en vergaderingen worden verlaagd.

Memo verkoopvergadering

Het verkoopvergadering zal worden voorbereid met een uitgebreide data-analyse door gekwalificeerde mensen. Zij brengen een memo uit met daarin propositiekansen, verbeterpunten, actuele projecten, komende tenders, actiepunten en dit allemaal inclusief een duidelijke onderbouwing door middel van data. Dit alles onder toezicht van de betreffende commercieel directeur of salesmanager.

En de accountmanagers? De accountmanagers ontvangen deze memo vooraf aan iedere salesmeeting en bespreken in het kort hiervan de inhoud. Vanuit de memo worden de accountmanagers voorzien van een concreet actieplan waarbij de focus geheel is gericht op de gewenste resultaten van het bedrijf.

Salesmeeting & gerichte marktbenadering

Net als in de marketing is sales steeds meer meetbaar. In de marketing kunnen bedrijven met smart data zeer nauwkeurig berekenen hoe zij de marktbenadering gericht in kunnen zetten. Marketing is niet nieuw en voor veel bedrijven een noodzakelijke dagelijkse gewoonte geworden. Het is dan ook niet onlogisch dat een dergelijke werkwijze van smart data steeds meer zal worden toegepast in de sales. Stel je maar eens voor hoe dit er bij jouw bedrijf uit kan komen te zien..? Tijdens iedere salesmeeting ontvangen de accountmanagers een memo met daarin de focuspunten voor de komende periode. Hoe gaaf en effectief is dat?

Data in sales

Veel bedrijven hebben de afgelopen jaren al ondervonden dat data verzamelen essentieel is. Deze trend zal zich volgens de voorspellingen sterk doorzetten. In de toekomst zullen steeds meer organisaties hun strategie en beslissingen baseren op feitelijke data. Management platformen, data-tools en data-analisten gaan op grote schaal worden ingezet om waardevolle gegevens binnen te halen, te analyseren en om te zetten tot gewenste resultaten.

Data is niet alleen belangrijk in marketing, maar gaat dus ook een steeds sterkere rol spelen in sales en in salesvergaderingen. Veel organisaties weten dat ze ‘iets’ met die data moeten doen en zijn zich ervan bewust dat de waarde in die data zit. Tegelijkertijd worstelt men met de vraag hoe deze waarde hieruit te halen en zo de kansen te pakken om hun organisatie meer “data-driven” te maken.

Hoe kom je aan 'smart data' in sales? En hoe ga je het salesproces en alle verkoopactiviteiten analyseren? Maak eens vrijblijvend een afspraak met onze trainer en ontdek hoe de toekomst van jouw verkoopvergaderingen eruit kan komen te zien met de juiste data. Geef richting aan je marktbenadering!

Kies voor een resultaatgericht verkoopoverleg

Naam*
E-mail
Telefoonnummer