MoreProfit haal(t) meer resultaat uit gedrag!

Training klantgericht werken

Klantbeleving is de ervaring die klanttevredenheid bepaalt. Voor een goede klantbeleving moet je klantgericht en klantvriendelijk werken. In een competitieve en concurrerende markt kunt u als organisatie het verschil maken in klanttevredenheid, door klantgericht en klantvriendelijk te werken. De toegevoegde waarde en het onderscheidend vermogen van u als aanbieder vertaalt zich in ‘houding en gedrag’ van uw  medewerkers richting uw klanten. Klantbeleving;  klantgericht en klantvriendelijk werken vraagt om een duidelijke norm. Wat is dan die norm om een hoge klanttevredenheid te bereiken? Wat wordt er in ‘houding en gedrag’ van de medewerkers verwacht?

Het verschil in klantgerichtheid en klantvriendelijkheid

Klantgerichtheid is niet hetzelfde als klantvriendelijkheid. De termen worden vaak door elkaar gebruikt. Klantvriendelijk: is de medewerker vriendelijk en beleeft? Klantgericht: voldoet het communiceren en handelen aan de klantverwachting? Een medewerker kan dus vriendelijk en beleefd een klantvraag onjuist of niet invullen. Goed intern en extern communiceren en handelen kan de klanttevredenheid verbeteren. Zijn uw klanten tevreden? Tevreden klanten bieden u de voordelen van loyaliteit en ambassadeurschap. Nu en in de toekomst. Klanten willen best wel loyaal aan u te blijven, als zij maar tevreden zijn over uw dienstverlening.

Training klantgerichtheid

Een training klantgerichtheid van MoreProfit draagt bij klanttevredenheid en klantbeleving: 'Het opzetten van een gedragsnorm om klanttevredenheid te kunnen meten en verbeteren'. Meer weten over het verbeteren van klantbeleving en klanttevredenheid? Bel ons voor onze training klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Bekijk onze tarieven.